PRZEPISY PRAWNE (PRZEPISY FIFA)

14 maja 2019

Mistrzostwa Świata w piłce nożnej FIFA U-20 World Cup Poland 2019 DOTYCZĄCE POKAZÓW PUBLICZNYCH W POLSCE


1. WSTĘP 

Wszyscy operatorzy pokazów publicznych (zdefiniowanych poniżej) wszelkich meczów w ramach Mistrzostw Świata w piłce nożnej 2019 FIFA U-20 World Cup w Polsce („Mistrzostwa”) muszą przestrzegać niniejszych przepisów FIFA dotyczących pokazów publicznych („Przepisy”). 
Od operatorów wymagane jest, oprócz przestrzegania Przepisów, posiadanie oficjalnej licencji, jeżeli pokaz publiczny został sklasyfikowany (zgodnie z definicjami zamieszczonymi poniżej) jako: 
  • komercyjny pokaz publiczny lub 
  • specjalny niekomercyjny pokaz publiczny. 
Operatorzy komercyjnych pokazów publicznych muszą uiścić opłatę za daną licencję, która zostanie określona zgodnie z punktem 12 niniejszego Załącznika. Pomimo wymagania posiadania licencji na pokaz publiczny, w przypadku specjalnych niekomercyjnych pokazów publicznych nie będzie pobierana żadna opłata. 
Dla uniknięcia wątpliwości proszę pamiętać, że w przypadku niekomercyjnych pokazów publicznych (zdefiniowanych poniżej), w odniesieniu do których nie jest wymagane posiadanie formalnej licencji, operator jest zobowiązany do pełnego przestrzegania niniejszych Przepisów FIFA dotyczących pokazów publicznych. 

2. POKAZY PUBLICZNE 

Dla celów niniejszych Przepisów pokaz jest uważany za „pokaz publiczny”, jeżeli w ramach takiego pokazu udostępniana jest relacja telewizyjna z Mistrzostw w celu jej pokazywania i oglądania przez publiczność (ogół społeczeństwa lub inną grupę) w jakimś miejscu innym, niż prywatne mieszkanie. Przykładowo, pokazy w barach, restauracjach, na stadionach, na otwartej przestrzeni, w biurach, na placach budowy, platformach wiertniczych, jednostkach pływających, w autobusach, pociągach, obiektach wojskowych, placówkach edukacyjnych i szpitalach są uważane za pokazy publiczne. Pokazy publiczne w kinach i multipleksach zostały wyłączone z niniejszych Przepisów i podlegają innym wytycznym i regulacjom. 

Publiczne pokazy obejmują: (a) komercyjne pokazy publiczne; (b) niekomercyjne pokazy publiczne; oraz (c) specjalne niekomercyjne pokazy publiczne

(a) Pokaz publiczny jest uważany za „komercyjny pokaz publiczny”, jeżeli operator dokonuje go w celach komercyjnych. Przyjmuje się, że operator dokonuje pokazu publicznego rozgrywek w celach komercyjnych, jeżeli, przykładowo: 
  • za wejście na pokaz publiczny pobierana jest opłata za wstęp, bezpośrednio lub pośrednio; 
  • w odniesieniu do pokazu publicznego eksploatowane są prawa do sponsoringu lub inne prawa komercyjne do dokonywania powiązań; oraz/lub 
  • z dokonywania pokazu publicznego czerpane są innego rodzaju korzyści komercyjne. 

(b) Pokaz publiczny jest uważany za „niekomercyjny pokaz publiczny”, jeżeli operator organizuje go wyłącznie w celach niekomercyjnych. Bez szkody dla powyższego, pokaz publiczny w obiektach komercyjnych takich jak puby, kluby i bary jest uważany za niekomercyjny pokaz publiczny pod warunkiem, że (i) organizacja pokazu publicznego transmisji sportowej należy do normalnej działalności takiego miejsca; oraz (ii) w odniesieniu do pokazu publicznego nie są prowadzone dodatkowe działania komercyjne. 

(c) Pokaz publiczny jest uważany za „specjalny niekomercyjny pokaz publiczny”, jeżeli niekomercyjny pokaz publiczny jest dokonywany dla widowni liczącej ponad 5000 widzów.

3. DOSTĘP DO TRANSMISJI Z RELACJĄ 


Operatorzy mają obowiązek korzystania z sygnału nadawców Mistrzostw, wyznaczonych przez FIFA na danym terytorium w celu dokonywania swoich pokazów publicznych. Decyzja FIFA co do tego, z sygnału którego wyznaczonego nadawcy sygnału operator musi korzystać jest ostateczna i wiążąca. Operatorzy są jedyną stroną odpowiedzialną za uzyskanie dostępu do takiego sygnału na swój koszt

4. WYKONANIE PRAW DO POKAZÓW PUBLICZNYCH 

Zakaz pokazów z opóźnieniem i powtórek: Transmisja relacji z rozgrywek ma być pokazywana wyłącznie na żywo. Pokazy z opóźnieniem oraz powtórki transmisji relacji z rozgrywek są zabronione. 

Zakaz dokonywania zmian i modyfikacji: Transmisja relacji z rozgrywek ma być pokazywana w całości, bez żadnych cięć, zmian, usunięć, modyfikacji, nakładek, wstawiania pełzających komunikatów typu crawler, zmniejszania obrazu, wstawiania identyfikatorów na ekranie ani dokonywania innych zmian czy modyfikacji jakiegokolwiek rodzaju. 

Zakaz zastępowania elementów reklamowych: Żaden element należący do sponsoringu transmisji oraz/lub pokazany w czasie reklamowym, który został zamieszczony w transmisjach relacji z Mistrzostw, wykorzystywanych w ramach pokazu publicznego nie może być zasłaniany ani w inny sposób zastępowany przez operatora żadną inną treścią reklamową na żadnym etapie transmisji relacji z rozgrywek. 

Relacja z meczu: Wszyscy operatorzy mają obowiązek: 
  • w odniesieniu do meczu otwarcia i zamknięcia: rozpoczynać relację ok. 20 (dwadzieścia) minut przed rozpoczęciem meczu, aby zapewnić relację z ceremonii otwarcia lub zamknięcia (w zależności od przypadku) oraz zakończyć ją najwcześniej po 10 (dziesięciu) minutach po zakończeniu meczu; natomiast w stosunku do wszystkich innych meczów: 
  • rozpoczynać relację co najmniej 10 (dziesięć) minut przed rozpoczęciem meczu i zakończyć ją najwcześniej po 10 (dziesięciu) minutach po zakończeniu meczu Zakaz politycznych pokazów publicznych: Tworzenie powiązań relacji z Mistrzostw czy jakiegokolwiek ich elementu z jakąś osobą kandydującą na jakieś stanowisko oraz/lub partią polityczną jest surowo zakazane.

5. PRAWO WŁASNOŚCI DO PRAW


Wszystkie prawa autorskie i inne prawa własności intelektualnej, odnoszące się do, oraz cała wartość i reputacja, związana z transmisjami relacji z Mistrzostw są wyłączną własnością FIFA i są chronione prawem. 

6. ZAKAZ UŻYWANIA ZNAKÓW MISTRZOSTW

Wszystkie prawa autorskie i prawa własności intelektualnej, odnoszące się do, oraz cała wartość i reputacja, związana ze znakami Mistrzostw są wyłączną własnością FIFA i są chronione prawem. 

Bez szkody dla postanowień punktu 8 operatorzy mogą wykorzystywać tytuł rozgrywek, czyli „Mistrzostwa Świata w piłce nożnej FIFA World Cup U-20 Poland 2019”, pisanego standardową czcionką wyłącznie w ramach wykorzystania redakcyjnego, czyli informowania publiczności o czasie i miejscu pokazu publicznego pod warunkiem, że kiedy korzystają z tego prawa, nie tworzy się, zdaniem FIFA, żadne powiązanie pomiędzy miejscem pokazu publicznego Mistrzostw a FIFA/ oraz/lub Mistrzostwami. Przykładowo, FIFA uzna za niedozwolone powstanie powiązania poprzez wykorzystanie redakcyjne tytułu rozgrywek „Mistrzostwa Świata w piłce nożnej FIFA World Cup U-20 Poland 2019” w którymś z niżej wymienionych miejsc: 
  • centra handlowe oznaczone marką 
  • sklepy sportowe jednej marki oraz 
  • hotele należące do sieci. 
W razie wątpliwości co do interpretacji oraz/lub realizacji powyższych postanowień proszę kontaktować się na adres publicviewing@fifa.org. 

Oprócz sytuacji, dozwolonych w niniejszym punkcie operator nie będzie używać sam, ani nie pozwoli na używanie żadnych znaków Mistrzostw (ani ich części), ani żadnego symbolu, emblematu, logo, znaku ani oznaczeń, które, zdaniem FIFA, są podobne do lub stanowią pochodną lub imitację jakiegoś znaku Mistrzostw.

7. LICENCJE/ POZWOLENIA / ZGODY 


Operator jest odpowiedzialny za uzyskanie, na swój koszt, wszelkich licencji, pozwoleń oraz/lub zgód, wymaganych w celu dokonywania pokazów publicznych, w tym od:
  • oficjalnego nadawcy Mistrzostw – na dokonywanie pokazów publicznych (lista oficjalnych nadawców z całego świata zostanie udostępniona na FIFA.com); 
  • odpowiednich organizacji zbiorowego zarządzania prawami autorskimi; 
  • lokalnych władz lub organów przepisowych (w tym w odniesieniu do zapewnienia bezpieczeństwa); oraz 
  • każdej innej strony trzeciej, której zgoda, pozwolenie lub licencja może być wymagana w celu dokonania pokazu publicznego. 
Ponadto operator utrzyma odpowiednie ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej, obejmujące gwarancję odpowiedniego wykonania pokazów publicznych i pokrycie wszelkich związanych z nimi szkód. Dla uniknięcia wątpliwości ustala się, że FIFA nie może zostać pociągnięta do odpowiedzialności za żadne szkody jakiegokolwiek rodzaju, związane z pokazem publicznym.

8. BRAK PRAW DO TWORZENIA POWIĄZAŃ 

 Operator nie zrobi niczego, ani nie upoważni nikogo do zrobienia czegoś co, zdaniem FIFA, może sprawiać wrażenie, że operator jest w jakiś sposób oficjalnie powiązany z FIFA oraz/lub Mistrzostwami (np. jako sponsor, dostawca lub podobna osoba). 

9. PRAWA DO SPONSORINGU (TYLKO KOMERCYJNE POKAZY PUBLICZNE)

Zgodnie z poniższym operatorzy mogą udzielać praw do sponsoringu komercyjnych pokazów publicznych, ale jedynie niżej wymienionym podmiotom: 
  • spółkom powiązanym komercyjnie z FIFA; oraz 
  • prowadzącym działalność lokalnym stronom trzecim, które nie są konkurencją dla programu marketingowego FIFA.
Wymaga się, aby operator, przed udzieleniem jakichkolwiek praw do lokalnego sponsoringu, uzyskał na to pisemną zgodę FIFA. Każda prośba operatora o zgodę FIFA będzie zawierać wszystkie odpowiednie informacje o proponowanym sponsorze, będącym stroną trzecią oraz prawach sponsorskich, których udzielenie jest planowane. 

Strona, udzielająca licencji na dany komercyjny pokaz publiczny będzie jedyną stroną wyłącznie odpowiedzialną za kontakty z FIFA w imieniu operatora. W tym względzie, o ile FIFA nie poinformuje o czymś innym, strona wystawiająca licencję na dany komercyjny pokaz publiczny zajmie się oraz przekaże do FIFA wszystkie prośby operatora o zgodę na adres publicviewing@fifa.org. 

FIFA zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji co do tego, czy strona trzecia jest podmiotem „lokalnym” oraz/lub „nie będącym konkurencją” oraz czy prawa, których udzielenie jest proponowane są prawami „lokalnymi”, odnoszącymi się do komercyjnego pokazu publicznego. 

Takie prawa do lokalnego sponsoringu mogą jedynie obejmować prawo do tworzenia powiązania z samym komercyjnym pokazem publicznym. Prawa do lokalnego sponsoringu nie mogą w żaden sposób tworzyć wrażenia, że lokalny sponsor jest w jakikolwiek sposób oficjalnie powiązany z FIFA oraz/lub Mistrzostwami (lub jakąś ich częścią). Wszelkie decyzje FIFA, podejmowane w tym względzie zostaną podjęte przez FIFA wyłącznie według jej uznania oraz będą ostateczne i wiążące. Dla uniknięcia wątpliwości przyjmuje się, że nie zostaną udzielone żadnego rodzaju prawa do sponsoringu w odniesieniu do wszelkich niekomercyjnych pokazów publicznych oraz wszelkich specjalnych niekomercyjnych pokazów publicznych.

10. SPRZEDAŻ TOWARÓW I USŁUG (KONCESJE) 


Dozwolona sprzedaż: Operator może sprzedawać lub udzielić pozwolenia na sprzedaż jedzenia, napojów lub innych towarów lub usług przez stronę trzecią podczas pokazu publicznego. W celu zapewnienia, że takie działania koncesyjne nie stanowią żadnej formy wyraźnego lub dorozumianego sponsoringu FIFA, Mistrzostw lub pokazu publicznego, sprzedaż towarów lub usług podczas pokazu publicznego nie będzie prowadzona w sposób, który może sprawiać wrażenie, że taka strona trzecia jest w jakikolwiek sposób oficjalnie powiązana z FIFA, Mistrzostwami lub pokazem publicznym (w tym np. jako sponsor, dostawca czy podobny podmiot).

Operatorzy, na żądanie FIFA oraz/lub strony, udzielającej licencji na dany komercyjny pokaz publiczny lub licencji na specjalny niekomercyjny pokaz publiczny dostarczą FIFA oraz/lub stronie, udzielającej takich licencji szczegółowe informacje w formie pisemnej, dotyczące działań koncesyjnych, których prowadzenie podczas komercyjnych pokazów publicznych lub specjalnych niekomercyjnych pokazów publicznych jest proponowane. Wszelkie zgody FIFA, udzielane w tych kwestiach zostaną udzielone przez FIFA wyłącznie według jej uznania. 

11. NARUSZENIE NINIEJSZYCH PRZEPISÓW 

Każde naruszenie niniejszych Przepisów przez operatora może skutkować rozwiązaniem licencji na organizowanie oraz/lub dokonywanie komercyjnych oraz/lub specjalnych niekomercyjnych pokazów publicznych, a operator może zostać pociągnięty do odpowiedzialności karnej zgodnie z odpowiednim prawem. Operatorzy niekomercyjnych pokazów publicznych, pomimo faktu, iż nie posiadają formalnej licencji, mogą także zostać pociągnięci do odpowiedzialności karnej zgodnie z odpowiednim prawem w przypadku, gdy nie przestrzegają ściśle niniejszych Przepisów. 

12. STRUKTURA OPŁAT 

Licencja na komercyjne publiczne pokazy rozgrywek jest ważna na wszystkie mecze w ramach Mistrzostw. O ile nie zostanie ustalone inaczej ze stroną, wystawiającą licencję na komercyjne pokazy publiczne, opłata za licencję na komercyjne pokazy publiczne zostanie obliczona zgodnie z ilością miejsc w obiekcie, w którym odbywają się komercyjne pokazy publiczne. Takie opłaty są wyrażone w kwotach netto i nie zawierają żadnych podatków ani podatków u źródła, a ich wysokość wynosi jak następuje: 
  • • ilość miejsc dla widzów: do 1000 – opłata 500 USD 
  • ilość miejsc dla widzów: od 1001 do 2000 – opłata 1000 USD 
  • ilość miejsc dla widzów: od 2001 do 5000 – opłata 2000 USD 
  • ilość miejsc dla widzów: od 5001 do 10 000 – opłata 4000 USD 
  • ilość miejsc dla widzów: od 10 001 – opłata 7 000 USD 
Istnieje możliwość składania wniosku o jedną licencję na komercyjne pokazy publiczne, która jest ważna dla wielu lokalizacji. W takim przypadku łączna opłata licencyjna zostanie obliczona poprzez zsumowanie opłat, odpowiadających każdej osobnej lokalizacji. 

O ile nie zostanie ustalone inaczej ze stroną, wystawiającą licencję na komercyjne publiczne pokazy rozgrywek, odpowiednie opłaty staną się należne i przypadające do zapłaty natychmiast po otrzymaniu wezwania do zapłaty, w którym zostaną podane dane konta, na które operator ma dokonać przelewu odpowiedniej opłaty oraz/lub które zawiera informacje, odnoszące się do uiszczenia odpowiednich opłat przy użyciu karty kredytowej.

13. DEFINICJE


Wszystkie wyrażenia, użyte w niniejszej Umowie będą posiadać znaczenie, przypisane im poniżej, o ile z kontekstu wyraźnie nie wynika coś innego, a każda fraza, poprzedzona wyrażeniami „w tym”, „włączając w to”, „w szczególności”, „na przykład”, „taki jak” lub podobnymi wyrażeniami ma charakter przykładowy i nie będzie ograniczać sensu słów, które poprzedzają takie wyrażenia lub po nich następują. 

Komercyjny pokaz publiczny posiada znaczenie, przypisane mu w punkcie 2 niniejszych Przepisów. 

Mistrzostwa oznaczają Mistrzostwa Świata w piłce nożnej FIFA U-20 World Cup Poland 2019, które mają się odbyć w okresie od 23 maja 2010 r. do 15 czerwca 2019 r. 

Znaki Mistrzostw oznaczają oficjalny emblemat, nazwę i loga Mistrzostw (w tym maskotkę i trofeum). 

Operator oznacza osobę lub podmiot, który organizuje oraz/lub przeprowadza pokaz publiczny. 

Spółka powiązana komercyjnie z FIFA oznacza każdy podmiot, któremu zgodnie z prawem zostały lub na który mogą zostać scedowane, udzielone na zasadzie licencji, sublicencji lub podumowy, przez FIFA lub w jej imieniu, jakieś prawa do sponsoringu lub inne prawa reklamowe, odnoszące się do Mistrzostw (lub jakiejś ich części), w tym „Partnerów FIFA” i „kibiców z danego kraju”. Szczegółowe informacje dotyczące spółek powiązanych komercyjnie z FIFA w związku z Mistrzostwami zostały udostępnione na stronie hhtps://www.fifa.com/u20worldcup/organisation/. Proszę pamiętać, że w chwili wydania niniejszych Przepisów FIFA miała jeszcze wyznaczyć wszystkich swoich sponsorów Mistrzostw. A zatem lista może być niekompletna. 

Niekomercyjny pokaz publiczny posiada znaczenie, przypisane mu w punkcie 2 niniejszych Przepisów. 

Pokaz publiczny posiada znaczenie, przypisane mu w punkcie 2 niniejszych Przepisów. 

Przepisy oznaczają niniejsze Przepisy FIFA dotyczące pokazów publicznych, odnoszące się do wszelkich meczów Mistrzostw.

Specjalny niekomercyjny pokaz publiczny posiada znaczenie, przypisane mu w punkcie 2 niniejszych Przepisów.